Garanti og Reparasjon

Haugsdals Service garanterer at produktene skal være fri for produksjonsfeil i en periode på 12 måneder.

Med tilleggsavtale kan vi avtale en annen garantiperiode, for mer detaljert informasjon vennligst kontakt vår salgssjef.

Du kan ta kontakt ved å benytte deg av skjema du finner link til under denne tekset.

Alle batterier har en redusert 6 måneders garantiperiode.

Hvis et produkt skulle feile innen denne spesifikke garantitiden, kan produktet bli:

  • Reparert
  • Erstattet med et nytt produkt
  • Erstattet med et tilsvarende reparert produkt som oppfyller den samme funksjonaliteten
  • Haugsdals Service kan også reparere produkter uten garanti til en avtalt pris.

VIKTIG INFORMASJON

– Ikke-garantiservice for EOL-produkter vil ikke bli gitt. Kontakt salgssjefen for utskifting av produkter. For mer informasjon om EOL-produkter, se Haugsdals Service EOL-policy.

– For alle reparasjoner uten garanti vil Haugsdals Service belaste deg et diagnoseavgift inkludert reparasjons- og fraktkostnader.

RETUR PROSESSEN:

1. RMA FORM

Vennligst fyll ut RMA-forespørselsskjemaet, og Haugsdals Service vil oppgi et RMA-nummer. VIKTIG! Før du returnerer, må du forsikre deg om at: Problemet ikke er relatert til programvare-konfigurasjonsproblemer (installer programvaren på nytt uten å lagre konfigurasjonen)

2. SEND DITT PRODUKT

Merk forsendelsen med RMA-nummeret du er blitt tilordnet, og returner produkter til angitt adresse i RMA skjema. Produkter som skal returneres skal pakkes riktig for å unngå skader under levering. Uønsket transportskade kan føre til feile analyseresultater og kan igjen føre til ugyldiggjøring av garantien.

3. BEKREFTELSE

Når produkter er mottatt og registrert hos Bihl+Wiedemann eller TELTONIKA sitt garantisystem, vil vi varsle deg ved å sende en e-post.

4. KUNDETILTAK

Hvis produktet er dekket av garantien, vil reparasjonen starte uten ytterligere varsel. For produkt uten garanti vil reparasjonen starte i henhold til angitt reparasjonspris i RMA-forespørselsskjemaet, hvis reparasjonskostnad overstiger angitt reparasjonspris, vil vi kontakte deg for avtale hva vi skal gjøre.

5. RETUR

Hvis reparasjonen utføres under garanti, vil Bihl+Wiedemann eller TELTONIKA returnere produktet til kunden uten kostnad. Denne begrensede garantien dekker bare mangler i materiale og utførelse og er underlagt unntakene som er oppført nedenfor. Denne begrensede garantien er begrenset til den opprinnelige kjøperen og kan ikke overføres.

Denne begrensede garantien kan endres uten varsel.

ANSVARSFRASKRIVELSE

BIHL+WIEDEMANN ELLER TELTONIKA-PRODUKTER SKAL BRUKES AV PERSONER MED OPPLÆRING. NOE ANNEN BRUK VIL FØRE TIL BEGRENSEDE GARANTIER. OGSÅ UTELUKKET FRA DENNE BEGRENSEDE GARANTIEN ER NOEN OG ALLE TILFELDIGE ELLER KONSEKVENTE SKADER INKLUDERT, MEN IKKE BEGRENSET TIL, TAP AV BRUK ELLER INNTEKTER, TAP AV TID, ULEMPER ELLER NOE ANNET ØKONOMISK TAP.

RMA KRITERIER

Denne garantien dekker ikke defekter eller funksjonsfeil forårsaket av misbruk, misbruk eller feil vedlikehold, manglende etterlevelse av bruksanvisning eller bruk med utstyr som ikke er ment å brukes. Kunder har bare lov til å returnere produkter som et resultat av at produktet er mangelfullt eller på grunn av en leveringsfeil eller produksjonsfeil og når det er utstedt et RMA-nummer (Return Material Authorization).

  • Produkter må ha blitt kjøpt direkte fra Haugsdals Service.
  • Forespørsler utenfor policyer er underlagt godkjenning av Haugsdals Service. Et fornyingsgebyr kan påløpe.
  • Produktene må returneres til Haugsdals Service angitt sted innen 30 dager etter mottak av ditt RMA-nummer (Returns Material Authorization).
  • Unnlatelse av å returnere produktet innen 30 dager kan føre til kansellering av autorisasjonsnummeret for returmateriell.

Hvis du ikke kjøpte produktet direkte fra Haugsdals Service, vennligst kontakt distributøren eller forhandlerens kontaktpunkt for all informasjon om retur av Bihl+Wiedemann- eller TELTONIKA-produkter.

RMA RETUR INSTRUKSER

  1. Fyll ut et RMA-skjema og send det til systemet vårt, vi vil sjekke all informasjon og svare deg innen 48 timer. RMA-nummer med RMA-skjema vil bli sendt via e-post.
  2. Materiale må pakkes riktig (helst i original eske); * Kunden vil ta det fulle ansvaret for at riktig pakket utstyr blir returnert til Haugsdals Service
  3. RMA-nummeret skal være tydelig merket på utsiden av esken
  4. Skriv ut mottatt skjema for godkjenning av returvarer (RMA) og send det tilbake sammen med enheter.
  5. Når returen din er mottatt og inspisert, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt returnerte varer og garantitypen deres.

FORSENDELSE

Du er ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for retur av varen. Fraktkostnader refunderes ikke. Vi anbefaler å bruke en sporbar forsendelsetype. Vi garanterer ikke at vi får de returnerte varene dine. Adressen til hvor produktet skal sendes sammen med RMA-skjema, vil du få opplyst på mottatt RMA-skjema.

Haugsdals Service er ikke ansvarlig for tapte eller stjålne pakker, vi er ansvarlig når varen er bekreftet mottatt hos oss.

Reparasjon uten garanti: Etter at forespørsel om reparasjon av ikke-garanti (proforma eller faktura) er sendt til klienten, må betaling skje innen 30 dager. Hvis ikke vi mottar betaling innen 30 dager, er produktet vår eiendom og vi har full rett til å bruke produktet.

I henhold til GDPR-regulering vil innsendte og opplyste private data brukes med omhu og bare i garantiformål.

For mer informasjon, vennligst les vår personvernpolicy.

Ved å godta denne returpolicyen bekrefter kunden at all informasjon som er gitt ovenfor er sann, fullstendig og nøyaktig.